Oikeus olla minä

Lopetetaan syrjintä yhdessä Nepalin nuorten kanssa

Ilmoittaudu mukaan Taksvärkkiin!

3 syytä osallistua Taksvärkkiin

Tutustu Nepalin nuoriin

Oppilaskunnat Nepalissa puuttuvat syrjintään. Nuoret kyseenalaistavat syrjiviä asenteita ja puolustavat nuorten oikeuksia. Yhdessä saadaan aikaan muutosta.

Nepalilainen nuori lähikuvassa.

”Meidän pitää muuttaa yhteiskunnan epäkohtia.
Olemalla aktiivisia voimme muuttaa asioita.”

Ishika, 15, Jhapa, Nepal

Nepalilainen nuori lähikuvassa.

”Sukupuoleen perustuva syrjintä on iso ongelma.
Me nuoret voimme muuttaa ihmisten ajattelutapoja.”

Salin, 15, Jhapa, Nepal

Mitä Taksvärkissä saadaan aikaiseksi?

Ääriviivoin kuvatut kolme henkilöä ja kolme puhekuplaa.

15 €

Yksi nuori pääsee osallistumaan kolmen päivän leirille vaikuttamistaidoista

Piirroksessa megafonin ääriviivat.

150 €

Oppilaiden tietoisku nuorten oikeuksista ja tasa-arvosta esitetään paikallisradiossa

Yksinkertaisessa piirroksessa kestoside.

15 €

Neljä tyttöä saa paketin kestokuukautissiteitä, jotta he voivat jatkaa koulunkäyntiä

Nuoret vaikuttajat

Oppitunnille

Oppituntitehtäviä, työpajoja ja videoita. 
Tilaa kouluvierailu tai etätyöpaja.

Ohjeet Taksvärkkiin

Opettaja, työnantaja, Taksvärkkiin osallistuja!
Täältä ohjeet ja vinkit Taksvärkkiin.

Näin tuki menee Taksvärkissä perille

Sydän ääriviivat ja ympyrä jossa euron merkki.

Taksvärkkikeräyksen tuotto

Nuoret Suomessa osallistuvat Taksvärkkiin ja lahjoittavat päivän työn palkkionsa tai tapahtumansa tuoton Taksvärkki-keräykseen.

Nepal maan ääriviivat ja karttamerkki.

Nepalilainen nuorisojärjestö ECCA

Taksvärkki ry:n ja ECCA:n hankkeessa kehitetään kouluja ja edistetään tasa-arvon toteutumista.

Ääriviivoin kuvatut kolme henkilöä ja kolme puhekuplaa.

Oppilaskuntatoiminta Nepalissa

Oppilaskuntien nuoret puuttuvat syrjintään ja kouluttavat muita nuoria. Nuoret saavat aikaan muutosta yhteisöissään.

Suomalainen nuori lähikuvassa.

”On tärkeää, että voi olla oma itsensä ja ilmaista itseään. Jos riistetään oikeus olla oma itsensä, niin mikä sitten elämässä on oikeasti omaa?”

Ranja, 16, Helsinki

Nepalilainen nuori lähikuvassa.

”Nuorten ongelmat ovat samanlaisia kaikkialla maailmassa. Yhdessä voimme kehittää yhteiskuntaa ja koko maata.”

Chandani, 17, Jhapa, Nepal